(Ne)známé

Podzimní procházka stezkou Krumlovsko-rokytenské slepence

15. 09. 2023

Přírodou v okolí Moravského Krumlova vás provede stezka, kde na patnácti kilometrech najdete několik zastavení s infotabulemi o rostlinách, krajině a zvířatech, které po cestě potkáte.

Naučná stezka začíná u vstupu do zámeckého parku, vede zámeckým tunelem do lokality zvané Střelnice. Poblíž druhého panelu můžete odbočit a po zelenobílém značení stezky vystoupat až k vrchu Křížák. Odměnou vám bude pěkný výhled na město. Hlavní trasa stezky vede dále po modrém turistickém značení upravenou lesní cestou a pěšinkami kolem Čertova kamene ke kapli sv. Floriána, dominantě města. Odtud opět uvidíte velkou část města jako na dlani. Stezka vás dále nasměruje ke kapli Panny Marie u Rokytné, oblíbeného místa vycházek zvaného Mariánská studánka. V údolí pod kaplí můžete zejména v předjaří objevit dvoustupňový vodopád. Cesta k němu je trochu náročnější, ale rozhodně stojí za to se po ní vydat. Od kaple vás příjemná cesta dovede do místní části města Rokytná, kde se kdysi rozkládalo přemyslovské hradisko Rokyten. Podél řeky Rokytné se pak můžete vrátit zpět do města anebo pokračovat opačným směrem kolem řeky k Budkovicím. Před nimi se trasa naučné stezky stáčí do Krumlovského lesa a u městské lesovny, kde se nachází třináctý panel, stezka končí. K návratu do města vás opět nasměrují zelenobílé značky. Na obnovu naučné stezky, respektive na nové panely přispěla Nadace ČEZ.