(Ne)známé

Linka důvěry a její vytíženost v koronavirové pandemii

18. 06. 2020

Jednou ze služeb veřejnosti, kterou STŘED z.ú. v Třebíči poskytuje, je linka důvěry STŘED (LDS). Jedná se o terénní službu, která formou telefonické, chatové nebo e-mailové krizové intervence poskytuje na přechodnou dobu profesionální pomoc lidem, kteří se octnou v obtížné životní situaci.

LDS je v provozu od roku 2007, denně od 9 do 21 hodin a to i o víkendech a svátcích a řadí se mezi sociální službu v Kraji Vysočina.

V době nouzového stavu se počet kontaktů nijak nezvyěšil, lišila se ale témata, která lidé řešili. V nouzovém stavu lidé více využívali chat a e-mail než telefonáty, což je možné přičíst omezení volného pohybu a soukromí na telefonát. Citelně zvyěšily kontakty, řešící zdravotní problematiku, naopak řešení existenciálních, osobních témat značně pokleslo. Věkovyě průměr volajících byl naopak i v době nouzového stavu téměř totožnyě jako v běžném režimu. Ze statistiky Linky důvěry STŘED také vyplynulo, že se nijak nezvyěšily kontakty, řešící zneužívané nebo týrané děti, závislosti a sociální patologie ani vztahové, zejména rodinné problémy.

Podle LDS je možné, že v důsledku pandemie lidé odsouvali vlastní problémy na druhou kolej, nebo neměli dostatek soukromí pro telefonát. Je proto možné, že aktuálně, po rozvolnění opatření, mohou lidé prožívat posttraumaticky stresovyě syndrom a počet kontaktů může narůst.

V tymu LDS je aktuálně osm pracovníků, z toho tři sociální pracovníci a pět pedagogických. Všichni splňují podmínky pro vyěkon této činnosti a absolvovali akreditovanyě kurz Telefonické krizové intervence nebo Komplexní krizové intervence.

 

Linka důvěry STŘED

Mobil: 775 22 33 11, pevná linka: 568 44 33 11.

Cena hovoru je účtovaná jako běžnyě hovor dle vašeho operátora.

Chat: www.elinka.internetporadna.cz/linky/

ld-stred

e-mail: linkaduvery@stred.info