Energetika

ČEZ spustil nový online formulář pro přechod z ceníků dodavatele poslední instance. Smlouvu lze celou uzavřít na webu.

19. 10. 2021

Společnost ČEZ Prodej, která se na českém trhu s elektřinou stala dodavatelem poslední instance pro statisíce zákazníků končících společností, nabízí lidem rychlý a snadný přechod na smlouvu s garantovanou fixní cenou. Nemusí nikam chodit ani volat, vše zvládnou on-line z pohodlí domova během několika málo minut.

  • Uzavření smlouvy pro zákazníky v režimu DPI je možné celé on-line, není tedy nutné chodit na pobočku ani volat na call centrum
  • Adresa je cez.cz/prepisdpi
  • Smlouva s ČEZ umožňuje zafixovat si ceny elektřiny na 1 až 3 roky
  • Prosíme všechny zákazníky ČEZ o strpení i aby běžné úkony řešili přednostně naší webové aplikace cezonline.cz

 

ČEZ Prodej se za poslední týden stal dodavatelem poslední instance pro zhruba 400 000 lidí, jejichž původní dodavatelé ukončili činnost, většinou jde o zákazníky skupiny Bohemia Energy. Pro ty, kteří chtějí co nejrychleji přejít na smlouvu s fixací 1-3 roky, připravil ČEZ Prodej jednoduchý on-line formulář. Doporučuje jej přednostně využít. Kontaktní pobočky i call centra jsou totiž v současné situaci, kdy se na ně obracejí desítky tisíc nových lidí, přetížená a čekací lhůty jsou velmi dlouhé.

„Pokud chtějí zákazníci v režimu dodavatele poslední instance přejít na jiné produkty, nemusí chodit na naše kontaktní místa nebo volat zákaznickou linku, všechno si teď jednoduše vyřídí v klidu doma přes on-line formulář,“ říká Tomáš Kadlec, generální ředitel ČEZ Prodej. „Výhodou oproti smlouvě v režimu dodavatele poslední instance jsou výrazně nižší zálohy, jejich stejná výše po celý rok a možnost zafixování cen až na dobu tří let,“ dodává Kadlec.

V režimu dodavatele poslední instance jsou zálohy výrazně vyšší, jelikož jde o zákazníky, se kterými ČEZ Prodej nepočítal, a zálohy jsou také nastaveny jen pro omezenou dobu následujících šest měsíců. Bohužel se zrovna jedná o topnou sezónu, kdy je vyšší spotřeba. Standardně se zálohy rozprostírají do celého roku, včetně léta, kdy je naopak spotřeba nižší, a tak se výše záloh v jednotlivých měsících vyrovnává. Přechodem z dodavatele poslední instance bude mít zákazník nastaveny nové zálohy s ohledem na sjednaný produkt a ty budou stabilní po celou dobu až do termínu řádného vyúčtování.

Nová smlouva on-line snadno a rychle v 7 krocích:

  1. otevřete si on-line formulář https://www.cez.cz/prepisdpi
  2. vyplníte osobní a kontaktní údaje (jméno, rodné číslo, datum narození, telefon, email)
  3. zadáte SMS kód, který vám přišel na mobilní telefon
  4. vyplníte EAN (18místné identifikační číslo odběrného místa, které najdete ve smlouvě nebo na faktuře původního obchodníka, případně v dopise o zahájení dodávky elektřiny dodavatelem poslední instance) a zvolíte způsob doručení vyúčtování
  5. zvolíte typ produktu a nastavíte si platby
  6. zkontrolujete údaje a smlouvu uzavřete elektronicky jedním klikem

 

ČEZ Prodej jako dodavatel poslední instance poskytne zákazníkům končících společností spolehlivé dodávky elektřiny po dobu až 6 měsíců. Během tohoto období si tito klienti samozřejmě mohou v klidu najít nového dodavatele energií. Zástupci ČEZ Prodej na zákazníky apelují, aby postupovali obezřetně. Současnou situaci se totiž pokouší zneužít řada stávajících energošmejdů i nově vznikající neseriózní subjekty, které pokoutně nabízejí „tajné“ ceníky, přemlouvají k rychlému přechodu k novému dodavateli po telefonu nebo dokonce navštěvují lidi doma a tlačí je do podpisu nevýhodných smluv. Lidé by si proto měli pečlivě projít smluvní i obchodní podmínky, naopak důrazně se nedoporučuje cokoliv podepisovat pod tlakem.

Vzhledem k tomu, že callcentra a kontaktní místa ČEZ Prodej hlásí v těchto dnech až trojnásobně zvýšený provoz, společnost od minulého týdne navýšila počty operátorů ve směnách na callcentrech, obratem rezervovala také kapacity externích callcenter a k pokrytí předpokládaného zvýšeného zájmu v následujících týdnech nabírá desítky nových operátorů. ČEZ prodej proto apeluje na všechny zákazníky, aby co nejvíce úkonů řešili přednostně on-line.